先前分享的 世界的角落 - Au Coin Du Monde 受到許多朋友喜愛,歌者Keren Ann的英文也很好,目前大部分專輯都以英文演唱,分享這首風格很不一樣的my name is trouble,讓大家感受Keren Ann的另外一面。專輯名稱就叫做101,很適合台灣人吧!

 

 

我的名字是麻煩 - My Name Is Trouble /

 

 


SONGWRITERS: ZEIDEL, KEREN ANN

 

 

 

 

 
My name is trouble
My first name's a mess
No need to greet me
I'm here to confess

But if you let me hold you

I won't hold my breath
And if you let me love you
I will love to death

My chase is endless

I tend to obsess
No game lives up to
My need to possess

But if you let me hold you
I won't hold my breath
And if you let me love you
I will love to death

I'm petrified of emptiness

And let aside the loneliness
The lovers tend to break me in two
If you were to come back to me
In pieces or in melody
There couldn't be a better way through

My name is trouble

My first name's a mess
Born to deceive you
Brought up to redress

And if you let me hold you

I won't hold my breath
But if you make me need you
I will need you less

I'm petrified of emptiness

And let aside the loneliness
The lovers tend to break me in two
If you were to come back to me
In pieces or in melody
There couldn't be a better way through

My name is trouble

My first name's a mess
No need to greet me
I'm here to confess

But if you let me hold you

I won't hold my breath
And if you let me love you
I will love to death

If you let me hold you

I won't hold my breath
And if you let me love you
I will love you to death
 
我姓麻煩
名糟糕
請不用迎接我
我是來告解的

但如果你讓我抱著你
我不會克制我的呼吸
如果你讓我愛你
我會愛死你

我的追求無止境
我會不斷糾纏
沒有任何獵物
幸免於我的占有慾

但如果你讓我抱著你
我不會克制我的呼吸
如果你讓我愛你
我會愛死你

空虛讓我驚惶失措
寂寞就更別提了
戀人們像是要將我撕裂成二
如果你回到我身邊
遍體鱗傷或神采飛揚
不會有更好的解決之道

我姓麻煩
名糟糕
天生來欺騙你
長大來補償你

但如果你讓我抱著你
我不會克制我的呼吸
如果你讓我需要你
我就不會那麼需要你

空虛讓我驚惶失措
寂寞就更別提了
戀人們像是要將我撕裂成二
如果你回到我身邊
遍體鱗傷或神采飛揚
不會有更好的解決之道

我姓麻煩
名糟糕
請不用迎接我
我是來告解的

但如果你讓我抱著你
我不會克制我的呼吸
如果你讓我愛你
我會愛死你

但如果你讓我抱著你
我不會克制我的呼吸
如果你讓我愛你
我會愛死你
 
 

 

 

 
 

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 歐洋 的頭像
    歐洋

    九月的春天 - On connaît la chanson

    歐洋 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()